Odbor správních činností
Zajišťuje dohled nad zákonností výkonu státní správy a všech činností souvisejících s personální, služební a spisovou agendou správního úřadu.
V čele odboru je jmenován ředitel odboru správních činností, který je přímo podřízen řediteli KHS JmK. Odbor správních činností sídlí v Brně (Kabátníkova 10) a má celokrajskou působnost.
V gesci ředitele odboru správních činností je mj. :
- zastupování KHS JmK v soudních sporech
- zpracovávání interních dokumentů řídící povahy
- příprava stanovisek k návrhům právních předpisů v oblasti ochrany veřejného zdraví
- příprava metodických materiálů včetně standardizace interních postupů
Odbor správních činností je dále členěn na :
- Oddělení právní
- Oddělení personální kontrolní a dokumentační
Oddělení právní
V čele oddělení je jmenován vedoucí oddělení, který je přímo podřízen řediteli odboru správních činností. Oddělení právní sídlí v Brně (Kabátníkova 10) a má celokrajskou působnost.
Předmětem činnosti právního oddělení je zejména :
- vedení přestupkových řízení včetně provádění příslušných úkonů v odvolacím řízení
- poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím
- vedení přezkumných řízení a vyřizování petic či stížností proti nesprávnému úřednímu postupu
- vyřizování námitek proti kontrolním zjištěním uvedeným v protokolech o kontrole
- podávání návrhů na exekuční řízení
- právní kontakt s jinými institucemi veřejné správy
- poskytování konzultací pracovníkům KHS JmK při aplikaci procesních právních předpisů a složitých právních případů
E-mail :
prav.oddeleni@khsbrno.cz
Legislativa
Oddělení personální, kontrolní a dokumentační
V čele oddělení je jmenován vedoucí oddělení, který je přímo podřízen řediteli odboru správních činností. Oddělení personální, kontrolní a dokumentační sídlí v Brně (Kabátníkova 10) a má celokrajskou působnost.
Součástí oddělení jsou též pracovníci spisovny a podatelny v Brně (Jeřábkova 4) a též pracovníci podatelen na územních pracovištích (Blansko, Břeclav, Hodonín, Vyškov a Znojmo).
Předmětem činnosti personálního, kontrolního a dokumentačního oddělení je zejména :
- komplexní personální problematika včetně agendy spojené se starobními a invalidními důchody
- organizační věci státní služby včetně zpracování systemizace KHS JmK, vedení výběrových řízení a agendy služebních vztahů státních zaměstnanců
- komplexní zajišťování činností souvisejících se spisovou službou, předarchivní péčí o písemnosti a skartačním řízením
- vnitřní kontrolní činnost a dozor nad dodržování interních a pracovněprávních předpisů zaměstnanci KHS JmK
E-mail :
personalni@khsbrno.cz